Logo

Przekładniowe i centralnego smarowania

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

  00 200 315
Vecoplex Syntex EPX 4600
Zastosowanie

Półpłynny smar syntetyczny produkowany z oleju bazowego o wysokiej lepkości, przeznaczony do smarowania przekładni otwartych i zamkniętych. Przeznaczony do pracy w zakresie temperatur od –40 do 100°C, wytrzymuje krótkie przegrzania do 140°C.

Spełnia wymagania

DIN 51 502, DIN 51 825: GH CP 00 G-40.

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

  00 200 200
Vecoplex Syntex EPS 1600
Zastosowanie

Półpłynny smar syntetyczny przeznaczony do smarowania przekładni otwartych i zamkniętych. Zalecany do pracy w temperaturze od –50 do 100°C, wytrzymuje krótkie przegrzania do 140°C.

Spełnia wymagania

DIN 51 502, DIN 51 825: GH C 00 G-50.

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

00 00 190 200
0 0 194 200
1 1 200 200
2 2 203 200
Vecolit EPS
Zastosowanie
Smary charakteryzujące się wysoką przyczepnością (adhezją) do powierzchni metalowych i odpornością na zmywanie wodą. Smary Vecolit EPS-00, EPS-0 i EPS-1 są z powodzeniem stosowane w przemysłowych systemach centralnego smarowania oraz w wolnobieżnych zamkniętych przekładniach zębatych i przekładniach narzędzi elektrycznych. Smary Vecolit EPS-1 i EPS-2 są używane do smarowania przekładni otwartych. Smar Vecolit EPS-2 jest smarem wielofunkcyjnym o podwyższonej odporności na działanie wody, stosowanym z powodzeniem do smarowania urządzeń przemysłowych narażonych na działanie wody, łożysk ślizgowych oraz podwozi samochodowych.
Spełnia wymagania

DIN 51 826, DIN 51825: GP 00 G-30 - Vecolit EPS-00, GP 0 G-30 - Vecolit EPS-0, GP 1 K-30 i KP 1 K-30 - Vecolit EPS-1, KP 2 K-30 - Vecolit EPS-2, ZN-PTX-SP-11001

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

EPSG-00 00 180 800
EPSG-0 0 190 800
EPSG-1 1 200 800
Vecolit
Zastosowanie

Smary charakteryzujące się dobrą przyczepnością (adhezją) do metalu, odpornością na zmywanie wodą, niskimi oporami przepływu w układach centralnego smarowania i tolerancją na zawartość zanieczyszczeń. Są szczególnie zalecane do stosowania w urządzeniach pracujących w środowisku wysokiego zapylenia oraz do smarowania mechanizmów niedostatecznie uszczelnionych – np. w kopalniach, cementowniach i zakładach przemysłu materiałów budowlanych. Z powodzeniem stosowane w przemysłowych systemach centralnego smarowania, w wolnobieżnych, zamkniętych przekładniach zębatych i przekładniach narzędzi elektrycznych oraz w innych mechanizmach, pracujących w temperaturze od –30 do 100°C (Vecolit EPSG-1 – do 120°C). Vecolit EPSG-1 jest używany do smarowania przekładni otwartych przy podawaniu smaru z układu centralnego smarowania.

Spełnia wymagania

DIN 51502 (DIN 51825, DIN 51826): Vecolit EPSG-00 – GPF 00 G-30, EPSG-0 – GPF 0 G-30, EPSG-1 – GPF 1 K-30; KPF 1 K-30.

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

CSW-1 1/2 100 160
CSW-2 2/3 105 160
Vecocal
Zastosowanie

Wielofunkcyjny smar odporny na wodę przeznaczony do stosowania w przemysłowych urządzeniach centralnego smarowania, a szczególnie w układach centralnego smarowania urządzeń walcowniczych. Przeznaczony do eksploatacji w typowych warunkach, w zakresie temperatur od –10 do 60°C

Spełnia wymagania

ZN-PTX-SP-12201, PN-68/C-96145.

 

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

  1500 [mm2/s]
(lepkość kinematyczna 
w 40 oC)
- 315
Smar 1500
Zastosowanie

Specjalny środek smarny o bardzo wysokiej lepkości, przeznaczony do całorocznego smarowania przekładni, w tym przekładni wolnobieżnych i ślimakowych, pracujących w temperaturze od –20 do 100°C. Spełnia wymagania aktualnych regulacji prawnych w dziedzinie bhp i ochrony środowiska, dzięki czemu stanowi alternatywę dla przekładniowych smarów asfaltowych.

Spełnia wymagania

ZN-PTX-OP-11018.

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

  2000 [mm2/s]
(lepkość kinematyczna 
w 100 oC)
- 315
Veconol GX-KZ
Zastosowanie
Specjalny środek smarny na bazie oleju o wysokiej lepkości, przeznaczony do smarowania przekładni wolnobieżnych i wysokoobciążonych przekładni zębatych i ślimakowych. Zalecany do przekładni pojazdów szynowych i urządzeń w przemyśle wydobywczym. Smar zawiera dodatki zwiększające przyczepność do powierzchni metalowych, co pozwala na długotrwałe utrzymywanie się na smarowanych powierzchniach.
Spełnia wymagania

ZN-MDX-SK-05001.

Produkt

Klasa konsystencji NLGI

Temperatura

kroplenia, [°C]

Obciążenie zespawania [kG]

ZKE-L
90 [mm2/s]
(lepkość kinematyczna 
w 100 oC)
- 315
ZKE-Z
60 [mm2/s]
(lepkość kinematyczna 
w 100 oC)
315
Veconol
Zastosowanie

Specjalny środek smarny, produkowany na bazie oleju z dodatkiem asfaltu przemysłowego oraz dodatku zwiększającego przyczepność do powierzchni metalowych. Przeznaczony jest do smarowania wysokoobciążonych przekładni otwartych, w tym przekładni wolnobieżnych i ślimakowych. Produkowany w dwóch wersjach sezonowych – letniej: Veconol ZKE–L i zimowej: Veconol ZKE–Z.

Spełnia wymagania

ZN-MDX-SK-10901.